Hejhopp!

Det känns nästan lite högtidligt att få skriva det alldeles första blogginlägget på denna fina reseblogg. Nu är det bara morgondagen kvar sedan flyger vi över Atlanten mot "The Big Apple", vilket känns väldigt spännande! Packning pågår för fullt, det är svårt att veta hur mycket som ska ner i väskan.. Hellre för lite än för mycket är mitt motto, det måste finnas mycket plats för nya inköp hehe. Jag trodde dock aldrig att jag skulle behöva packa med mig långkalsonger på en resa till en storstad...Det är nämligen så att väderläget i NY tyvärr är aningen svinkallt för tillfället. Jag håller tummarna hårt för att våren och solen ska hitta dit snart, så att vi slipper bli isgummor.

Vi ska som sagt/skrivet spendera fyra veckor i storstaden New York på ett utbyte mellan vårt program i Lund och Logopedprogrammet vid NYU (New York University). Vi ska fara runt på en mängd olika auskultationer (där vi går bredvid och tittar) på olika sjukhus/kliniker/avdelningar/skolor. Det ska bli otroligt spännande att få se hur logopeder jobbar i USA och att få se hur logopedprogrammet fungerar på NYU. För vi har också möjligheten att delta under vissa föreläsningar som de ger för studenterna på programmet där.

Bloggen kommer att uppdateras kontinuerligt av oss fyra under utbytet så att ni kan följa med oss på våra logopediska äventyr på andra sidan Atlanten!


Håll i hatten för snart bär det av!
Frida

Kommentera

Publiceras ej